Saturday 12 October 2013

...-am

Dari malam kemalam
Tak niat kuarungi bahtera kelam
Kan usaha ku menyelam
Tapi tak menyelam dalam geram
Tuhan, jangan berikan aku garam
Yang membuat aku semakin karam
Berilah aku sedikit  Qalam
Agar aku bisa damai dan tentram
Kini, Gejolak naluriku meredam
Tapi hilang timbul mengetam
Menghantui, membuatku takut dan seram
Kulihat, dikanan ada peredam
Tapi dikiri ada pendendam
Apakah ini nafsu jahannam?
Mataku memeram
Tapi dihati ada yang mengancam
Ah, hati ini terasa kalut dan padam
Dimana lagi kan kucari cahya malam
Aku merasa hidup ini semakin tajam
Semua ini  terlihat kejam
Lama-lama jiwa semakin naik pitam
Tolong, bantu hasrat yang terkecam

Boleh dibaca tapi jangan di copy paste! Ok..... hilangkan sifat plagiat dan buat kreasimu!! :))


No comments:

Post a Comment